Název: | Moskvič (typové číslo neuvedeno, patrně jde o Moskvič 407) |
Autor: | neuveden, převzato z Bastel-Magazinu Nr. 4 (NDR, 1963); pro ABC překreslil J. Veselý a zpracoval Vlastislav Toman; 2. vyd. v ABC – počítačová úprava: ing. Václav Jančata |
Autorský kód: | neuveden |
Vydavatel: | ABC č. 6 / roč. 1963/4 (roč. 8), vyšlo 12. 2. 1964. Reedice v ABC č. 8/49 (13. 4. 2004) |
Měřítko: | neuvedeno |
Rozsah: | 1 strana A4 |
Počet dílů: | 8 číslovaných / 18 fyzických |
Moskvič 407 – krátce o předloze modelu
Moskvičům se v českých luzích a hájích dostalo vcelku lichotivé přezdívky Ragulin. Nositelem tohoto jména byl sovětský hokejový obránce Alexandr Pavlovič Ragulin (1941–2004) a dost možná se jeho jméno dostalo do spojení s Moskvičem pro jeho určitou těžkopádnost, ale na druhé straně tvrdost a spolehlivost. Jinak slovo Moskvič znamená v překladu obyvatel Moskvy, Moskvan. Model vozu, který vytvořili východoněmečtí autoři vystřihovánek pro sborník Bastel-Magazin Nr. 4 ve žlutozeleném přelivu, si naši severní sousedé mohli zakoupit v roce 1963:
S největší pravděpodobností jde o Moskvič 407 vyráběný v letech 1958–1963. V roce 1962 byly naplánovány víceméně drobné úpravy některých částí karoserie a převodovky a právě od roku 1963 po následující dva roky vyjížděly z bran Moskevského závodu malolitrážních automobilů typy 403, které se od předchozí „čtyřistasedmičky“ lišily na první pohled jen přední maskou. Německá vystřihovánka je poměrně hodně zjednodušená, ale právě přední maska napovídá, že jde o typ 407:
Robert Pavelka