Název: | Popelový vůz Škoda 706 |
Autor: | Vladimír Procházka |
Autorský kód: | neuveden |
Vydavatel: | ABC č. 13 / roč. 12, vyšlo 7. 3. 1968 |
Měřítko: | neuvedeno |
Rozsah: | 0,9 strany A4 |
Počet dílů: | 10 číslovaných, 22 fyzických |
KRÁTCE O PŘEDLOZE MODELU – popelový vůz Škoda 706
Idol mnoha mladých mužů základní školou povinných je jednou z variant slavného podvozku Škoda 706 RT. Od roku 1958 se na něj začaly montovat nástavby na zpracování odpadu, odtud tedy typové označení RTK (Rámový Trambusový Kuka). Systém nástavby pocházel od německé firmy KUKA (Keller Und Knappich Augsburg), která se v 60. letech stala jedničkou v oblasti užitkových vozů tohoto oboru (po pozdějším rozdělení na Kuka Robots a Kuka Systems dnes spadá pod koncern KUKA AG). V lidové mluvě se proto popelářskému autu začalo říkat Kuka vůz a tento termín přecházel nezřídka i do odborné terminologie. Popelářské vozy se zpočátku vyráběly v šedé barvě, jak vidíme na Procházkově stylizovaném modelu, teprve na sklonku 60. let se začalo přecházet na typickou oranžovou.
Nenechte se zmást dalším názvem BOBR – ten spadá do pozdější doby a vrátíme se k němu až při popisu modelu popelářského vozu z dílny Richarda Vyškovského.
Popelářský vůz Škoda 706 RTK byl ve výrobě až do roku 1975.
RoBertino Pavelka
Kam dál:
Se zájmem si pročítám obsah těchto stránek, je to parádní doplněk k Papírové archeologii 1. Přeju, ať se obsah i nadále hezky rozrůstá. Budu se sem rád vracet.
Rád bych upozornil na drobnou chybku (překlep) v textu o Škodě 706 RT. Písmeno A ve zkratce KUKA není Ausburg, nýbrž Augsburg. Ale je to opravdu jenom drobnost ;-).
Díky velice, Tomáši – jsi pozorný čtenář – Augsburg opraven. Měj se! Standa F.